Zoekmachine optimalisatie SEO

Zoekmachine optimalisatie, deze term zul je vaak voorbij hebben horen komen. We gebruiken verschillende tools om te testen of de inhoud van je website aansluit bij de zoekwoorden van je doelgroep. Ook kunnen we hierin aanpassingen maken door bijvoorbeeld de teksten op de website te herschrijven zodat deze beter aansluiten bij je doelgroep (content optimalisatie). We kunnen hierin een stapje verder gaan en SEO combineren met conversie optimalisatie (CRO) zodat de content zo geoptimaliseerd wordt dat deze zowel zoekmachine vriendelijk is als klantvriendelijk zodra de klant op de website komt. Met onze SEO pakketten kun je eenvoudig op maat jouw zoekmachine optimalisatie inrichten.

Content OptimalisatieConversie OptimalisatieAnalytics

Zoekmachine Optimalisatie

content optimalisatie

De bekende uitdrukking content is king, dat geldt zeker voor de content op je website. Natuurlijk wil je de klanten informeren over je bedrijf of merk, een goede en duidelijke omschrijving van je diensten is daarbij essentieel. Een ander belangrijk onderdeel in de SEO strategie is de content creatie. Aan de hand van de vastgestelde zoekwoorden en analyse gaan we de teksten in de website optimaliseren om zo tot een beter resultaat te komen wat aansluit bij je doelgroep.

Content Optimalisatie

conversie optimalisatie

Van website bezoekers naar klanten. Naast zoekmachine optimalisatie is er ook conversie optimalisatie ook wel CRO genoemd (Conversion Rate Optimization). Dit hangt vaak nauw samen met SEO. Bij SEO zorg je dat er bezoekers naar je website komen en bij CRO zorg je ervoor dat deze bezoekers worden omgezet in “potentiële” klanten. Bij CRO kijken we naar de complete customer journey of simpel gezegd de gebruiksvriendelijkheid van de website. Het is daarbij zaak om de klant die op een bepaalde pagina van je website binnenkomt zo efficiënt mogelijk naar het einddoel te leiden zoals bijvoorbeeld een offerte aanvraag of product aankoop.

Conversie Optimalisatie

analytics rapportage

Zonder rapportage, geen analyse en zonder analyse kun je niet bijsturen of de resultaten bekijken. Daarom zullen we altijd adviseren om een rapportage in te stellen bij een SEO traject. Zo heb jij als klant altijd inzicht in je resultaten en kunnen wij duidelijk maken waar de knelpunten zitten. Het uiteindelijk doel is natuurlijk een optimale inrichting van je on-site content en customer journey.

Analytics Rapportage

Je website beter vindbaar maken?

  • Next
  • Prev